9 Mayıs 2020 Cumartesi

GÖR BENİ/ Azra Kohen

ALINTI

"Yanlışları değiştirmek istiyorsan topa tüfeğe gerek yok, en büyük silah ilimdir, en iyi yöntemse eğitim. Çok şükür ki insan öğrenen bir varlık."

"İnsanın kavgası kiminle olursa olsun, derdi kendiyle değil miydi?"

"Dünyada ki sistem aslında çok basit arkadaşlar, teknolojiyi geliştirenler, yaşam için gelişmiş sistemler kurabilenler, insanlığın nasıl şekilleneceğine de karar verirler. Ya lokomotif olursun ya da vagon!"

"Ancak dikkatten kaçabildiğin kadar ıssızdın ve istediğin zaman ıssız olabildiğin kadar da özgür. Issızlıktı insanı kendine getiren."

"..İşte bu her şeyi genelleştirme çabası, tarihteki en büyük problemdir."


ARKA KAPAK

Bedenimin içindeki canı gör, sadece etimi değil.
Gözlerimin içindeki hayatı gör, sadece bakışımı değil.
Hissettiklerimi gör, sadece tepkilerimi değil.
Beni gör.

Derinliğimden boğulmadan,
Sorularımda kaybolmadan,
Korkularında yok olmadan,
Gör beni.

Bir fısıltıya koydum kendimi.
Kalbine soruyorum yerimi:
Başarabilir misin beni görmeyi?
Cesaretin yeter mi?
Topla cesaretini ve gör beni.

Birileri bizden fırtına bekliyor, onlara Gökkuşağı vermeye hazır mısınız?



YORUM

Yine dolu dolu bir eser okudum. Diğer eserleri gibi her alanda bilgilere boğan bir eser ortaya çıkarmış. Dinler tarihi, insanlık tarihi, sosyoloji gibi daha birçok konuya değinilmiş.

Yazar kendi çizgisinden çıkmadığını, diğer eserlerinde nasıl kaleme aldıysa öyle devam etmiş. Sonuçta bu çizgisi olmasaydı bu kadar severek okumazdım değil mi? 
 Azra Kohen deyince aklıma; her biri ayrı özenle yazılmış birden fazla karakterin hikayelerine ortak olmak, her alanda bize bilgiler sunması, verdiği müzik önerileri ve araştırma konusu önermesi geliyor. Peki bunlar dışında sizin aklınıza yazarın hangi özelliği geliyor?

Bu eserde peki hangi zamandayız? Cumhuriyetin yeni yeni kabullenildiği zamanlardayız. Değişimi kabullenmek hem zordur hem kolaydır. Ona nasıl yaklaştığınızdır önemli olan. 

Cumhuriyet'in inkılapları ile aydınlıkta olan genç kadınlar ile şanlı tarihlerini yeniden yazmak ve ihtişamlı devletlerini yeniden ayağa kaldırmak isteyen genç adamlar. Bu iki zıt görüşler birbirleri ile bir araya gelerek orta yolu nasıl bulduklarını, bazı şeylerin aslında sorularla, sabırla ne kadar  kabullenebileceğine ortak oluyoruz.

Her yenilik iyi ve kötü olabilir. İyi mi kötü mü olacağını siz deneyimleyerek öğrenebilirsiniz.

Selim ve Ülkü karakterlerinin bu kadar zıt olup aslında bir bütün olduğunu ne kadar anlatmak istesem de galiba okumadan anlayamazsınız.
İlmiye ve Orhan bence diğer karakterlerden daha güçlülerdi.

Fred ve Ali karakterlerinin olduğu bölümü iple çektiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Ali'nin soruları, Fred 'in başlangıç noktaları okurken en zevk aldığım bölümlerdendi.

Çok fazla uzatmak istemiyorum. Yazarın kalemini, üslubunu seviyorsanız bu eserini kaçırmayın. Eğer daha önce eserleri ile tanışmadıysanız başlangıç olarak güzel bir eser olabilir. Ama ben her zaman favorim olacak Aeden kitabını da öneriyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder