25 Mayıs 2020 Pazartesi

EJDERHA DÖVMELİ KIZ/ Stieg Larsson (Millennium I)

ALINTI


"İnsanların benim hayatıma burnunu sokmasından hoşlanmam.”

*
''Şimdi benim sorum şu, bu hayatta en kötü olan ne?''

*
''Yılların bana öğrettiği bir şey var; kaybedeceğin kesinken asla savaşa girme. Ama seni aşağılamış olan hiç kimseyi de affetme. Zamana bırak ve güçlü olduğun zaman saldır.''
*
''On yaşımdan beri kendimi ben çekip çeviriyorum, seni pislik!''
*
“Dolambaçlı yollardan gitmene gerek yok. Sen benden ne istediğini söyle ben de, yapıp yapamayacağıma karar vereyim, bu kadar basit.”
*
“Herkesin sırları vardır,önemli olan bunların ne olduğunu ortaya çıkarmaktır.”




YORUM

Öncelikle kitap hakkında ilk söyleyeceğim şey kesinlikle övgüyü hak eden bir eser.

Tek sıkıntısı yazarın  yüz küsür sayfayı uzatmasıydı. Eğer daha kısa bir şekilde yazsaydı o sayfalar daha çekilebilir hale gelebilirdi. Eh ondan sonrada elinizden bırakamıyorsunuz orası ayrı mesele.
*
Kesinlikle ara vermeden okuyabilseydim eğer hemen bitecek bir kitap, lakin ne gözler izin veriyor ne de mideniz. O tüm 'elinizden asla bırakamayacaksınız' yorumları ilk başta çok abartı bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim ama okuduktan sonra övgünün az kaldığını inanıyorum.
*
Öncelikle dediğim gibi ilk sayfalar biraz sıkıcı, hatta bırakma düşüncesi ile okunmasına rağmen sonradan öyle bir açılıyor ki tutabilene aşk olsun.

Konusundan kısaca bahsetmek istersem olayımız şöyle başlıyor;  İsveç'te köklü ve geçmişi sırlarla dolu dev şirket olan Vanger ailesinin hikayesi. 
*
Henric Vanger , 40 yıl önce kaybolan yeğeni Harriet'in ani kaybolması ve cinayete kurban gitmesinden işkillenerek aramalarından asla vazgeçmemiştir.Yakın bir dönemde başına talihsiz bir olay yaşayan gazeteci Mikael Blomkvist ile iletişime geçerek yeğeni Harriet'in olayını çözmesi için kiralar. Blomksvist ' sırları çözebilecek mi? Okumadan bilemeyiz.
Ah Slender karakterine hayran olmamak elde değil kesinlikle. Onun sırları çok merak ediyorum.

Kesinlikle tavsiye ettiğim bir kitap devam kitaplarında hangi olaylar bekliyor acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder