10 Nisan 2020 Cuma

SÜPERPOZE/ Bir Kuantum Romanı - David Walton

ALINTI

".. ama bir felaket beklemiyordum. Felaket beklenecek bir şey değil sanırım."

".. ne kadar incelenirse incelensin, kuantum fiziği herkesin aklını karıştırır. Çünkü mantığa meydan okur."

"Fizik tam bir sürpriz oldu. Basit ve güzel bir şeydi. Dünyayı güç, hareket ve hızdan oluşan net çizgilerle açıklıyordu."

"Süperpoze durumu böyle bir şey. Aynı anda birden fazla yerde ya da durumda olmak."

"Copernicus sayesinde dünyanın evrenin merkezi olduğu görüşünden vazgeçtik. Darwin insanın hayvanlardan üstün olduğu görüşünü çürüttü. Einstein hareket ve zamana bakışımızın bile mutlak olmadığını fark etmemizi sağladı."



ARKA KAPAK

Mutlu bir aile hayatına, güzel çocuklara sahipsiniz. 
Gece yarısı kapınıza dayanan eski bir arkadaşınız,size kuantum dünyanın kapılarını araladığından bahsediyor ve sabah ölü bulunuyor. 
Öldürüldüğü odada sizin parmak izleriniz, DNA'nız. Ayakkabınızda arkadaşınızın kanı.
Tek şüpheli sizsiniz.
Oysa siz, masum olduğunuza eminsiniz.
Emin misiniz?





YORUM

Yazarı aslında #süpersimetri kitabını görerek fark etmiştim sonrasında kitap hakkında yorumlara bakarken yazarın ilk kitabının bu olmadığını fark ettim ve böylelikle #süperpoze listeme otomatikman eklenmiş oldu.

Arka kapak yazısını okuyup bilim ve polisiyenin harmanlanmış halinin kısa bir özeti gibiydi. Ufacık bir tanıtım yazısı beni oldukça heyecanlandırmıştı. Önceden zaten yorumlara şöyle bir göz attığımda oldukça olumlu yorumlar görmüştüm. Daha fazla bekletmeye de gerek görmeden alıp okudum.

Konusuna çok kısa özetlersem eğer; Jacob Kelley , bilim insanı olarak özel bir kurumda çalışırken yaşadığı birkaç sıkıntıdan dolayı öğretmenlik yapmaya karar veriyor. Yıllar sonra kapısını çalan korkmuş ve heyecanlı bir şekilde uzun zamandır görüşmediği arkadaşı Brain'ı görüyor. Kapıyı açtığında hayatının değişeceğinin farkında ama bu kadar felaketle sonuçlanacağını Kelley tahmin edemiyordu. Arkadaşı Brain kuantum varlıklarıyla iletişime geçtiğini, onlarla tanıştığını anlatmaya başlar. Jacob şüphe ile yaklaşsa da mümkün olabileceği düşüncesini kafasından atamıyordu. Gerçekten kuantum varlıkları var mıydı? İletişime geçmek mümkün müydü? Evreni değiştirebilecek bu kadar önemli bir bilgiyi arkadaşı kısa sürede nasıl geliştirip bulmuştu? 

Sabah uyandığında arkadaşının öldüğünü, kendisinin suçlu bulunduğunu ve ailesinin tehlikede olduğu gerçeğiyle yüz yüze kalır. 
 Jacob bilimi alt edebilecek mi? Ailesini kurtarabilecek mi? En önemlisi suçsuz olduğunu nasıl kanıtlayacak?

Yazarın anlatımına benzer bir anlatım okullarda verilseydi şuan yarısı bilim insanı olan bir toplumduk. Tamam biraz abartmış olabilirim ama birçok şekilde düşünülüp, okuyucu hem bilgilendirecek hem de eğlendirecek şekilde kaleme alındığını inkar edemem.
.
Kuantum anlaşılması imkansız değil lakin mantığa ters düşmekte ve bu kitap sizi sıkmadan, akıcı bir üslup ile kaleme alınmış. İçerisinde birçok terim var ama her terimin ardından açıklaması da bulunmakta. O yüzden ben anlayamam gibi düşünmenize gerek yok.

Sürükleyici (demek az kalır )bir bilim kurgu kitabının yanı sıra içerisinde polisiye, gerilim konusunda da sizi tatmin ediyor. 
Kalemini gerçekten sevdim. Fiziğe, bilime merakınız olsun olmasın seveceğiniz bu eseri okumanızı tavsiye ederim. Hem içeriğinde sadece bilim yok, polisiye severler de eminim bu kitabı sevecektir.

Sevgi ve kitapla kalın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder