15 Nisan 2020 Çarşamba

KAOS YÜRÜYÜŞÜ 1- UMUT BIÇAĞI - Patrick Ness

ALINTI

"Zaman, varlığını görmezden gelseniz dahi geçmeye devam ediyor."

"Gürültüde yalan söyleyebiliyorsunuz, herkes ne düşündüğünüzü bilir ama akılınızdakileri diğer şeylerin altına saklayabilir, göz önünden çekebilirsiniz, çaktırmadan düşünür ya da kendinizi gizlemek istediğiniz şeyin tam aksine inanmaya ikna edersiniz."

"Burası nasıl bir yer? diye soruyor. 'Hayvanlar neden konuşuyor? Neden ağzın hareket etmese de söylediklerini duyabiliyorum? Neden sesini senden dokuz milyon tane daha varmış ve hep bir ağızdan, üst üste konuşuyorlarmış gibi duyuyorum? .."

"..umudun insanı harekete geçiren, devam etme isteğiyle dolduran ama aynı zamanda tehlikeli, acı verici ve riksli bişey olduğunu düşünüyorum, dünyaya kafa tutuyoruz ve dünyanın kendisine kafa tutanların yolundan çekildiği nerde görülmüş ki?"


ARKA KAPAK

Prentiss diğer kasabalar gibi değildi. Herkes herkesin düşüncelerini devamlı bir Gürültü şeklinde duyabiliyordu. Özel hayat yoktu. Sırlar yoktu.

Bir gün Todd Hewitt, erkekliğe adım atacağı doğum gününden bir ay önce bir sessizlik buldu. Bu imkansızdı. Ve şimdi kaçmaya başlaması gerekecekti…




YORUM

İlk başlarda ben ne okuyorum demiştim hatta beklentimi düşüren bir kitaptı. Durum hiçte iç açıcı durmuyordu ama yazar ortalardan sonlara doğru durumu oldukça olumlu bir şekilde toparladığını söyleyebilirim.
Galiba olayı tam kavrayamadığım için kitap hakkında olumsuz düşüncelere kapıldım. 
Olayı, kurguyu tam anlamıyla anlamak gereken bir eser. Eğer olay sizi içine çekmiyorsa istediğiniz keyfi vermiyor. 
Aslında bu diğer eserler için de geçerli lakin bu eserde anlatamadığım, anlamlandıramadığım bir durum var 😅 ve kitap bitiminde bunu anladım. Kitabın konusunu bir türlü anlatamıyorum😂 Ama şimdi toparlayabildiğim kadar toparlayacağım.
Çok çok zaman sonra eski ve yeni olarak ayrılan dünya var. Eski Dünya artık yaşanılacak gibi değil ve Yeni bir dünya, gezegen arayışına giriyorlar. Bir grup yerleşimci uygun bir yer buluyorlar. Bir kasaba. Prentiss kasabası.
Başlangıçta her şey umut dolu, güzel ve uygun gözüküyor lakin gezegende bir tuhaflık var. Erkekler ve hayvanların ne düşündüklerini duyabiliyor, düşüncelerini görebiliyorsunuz.

Prentiss Kasabası, erkeklerden oluşan ve oldukça gürültülü bir kasaba.Kasaba kurallarından (oldukça garip kurallar var)  13 yaşına giren her çocuk erkek oluyor. Kasabada erkek olmayan tek bir çocuk kaldı. Todd Hewitt ..
13 yaşına girmesine 29 gün kalmışken Todd günlük gezintilerinden, işinden birini yaparken ilginç bir durumla karşılaşıyor bir sessizlik, gürültünün sona erdiği bir delik. Bir kızla karşılaşıyor. Ve olaylar hiç ummadığı, doğru bildiği ne varsa bir yalan olduğunu öğrendiği uzun ve yorucu yolculuğu başlıyor..

Çok fazla içeriğine girmek istemiyorum sadece başlangıçtan giriş yapmak istedim. 
Kitap sürükleyici, yazarın kendine has bir kalemi olduğunu ve çevirmenin de buna uyduğunu söyleyebilirim. 
Açıkçası sonunda bu kadar heyecan içinde bitireceğini beklemiyordum. Ve sonu gerçekten başarılı bir şekilde bitirilmişti. 

Tavsiye konusuna gelecek olursam daha seri bitimine iki kitap var o yüzden hala emin değilim. İkinci kitap bitene kadar tavsiye konusuna girmek istemiyorum. 
Kitap heyecanlandırdı, sürükleyici ve yazarın kalemini de sevdim. Hatta kurgusu bile çok iyi düşünülmüş ama içimde hala anlamlandıramadığım bir boşluk var. O yüzden ikinci kitapta daha net bir yorumla görüşmek üzere..

Sevgi ve kitapla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder